Uwaga - każda wersja językowa portalu posiada oddzielne komentarze do projektu.
Komentarze zamieszczane na naszym serwisie podlegają regulaminowi komentowania
Niniejsza strona internetowa należy do spółki Columbus Polska S.A. z siedzibą w Warszawie, która prowadzi przy jej wykorzystaniu ofertę publiczną oraz akcję promocyjną oferty publicznej [Więcej]
Columbus Polska S.A. to przede wszystkim pasjonaci kawy, ale co równie ważne – profesjonalny zespół, który branżę spożywczą oraz HoReCa zna od podszewki. Na jego czele stoi Tomasz Weczer, manager z wieloletnim doświadczeniem wyniesionym z gastronomii, gdzie zaczynał jako kelner w kawiarni rodziców, a największe sukcesy święcił współtworząc sieć lokali Columbus Coffee. Wsparcie w dziedzinie sprzedaży zapewnia mu Piotr Jaskulski, manager zarządzania i sprzedaży, w którego CV znajduje się wiele czołowych na polskim rynku marek HoReCa i FMCG. Selekcją ziaren zajmuje się Michał Kibler – doświadczony barista, a zarazem nieoficjalny rekordzista Guinnessa w parzeniu espresso na czas. Za stronę wizualną przedsięwzięcia odpowiada Krzysztof Leszczyński, specjalista w dziedzinie brandingu i IT. Tworząc trzon spółki Columbus Polska wspólnie rozwijają markę Qethereal, pod którą sprzedawane są wysokiej jakości kawy w wersji single origin oraz blended.
Wycena wartości startupu COLUMBUS POLSKA SA i jego akcji według wartości godziwej na dzień 31 styczeń 2022
Zarząd i managerowie
Prezes Zarządu, Co-Founder
CEO, Prokurent
CMTO / Co-Founder
Menadżer produktu / Co-Founder
Dyrektor sprzedaży FMCG
Członek Rady Nadzorczej, Co-Founder
Członek Rady Nadzorczej, Co-Founder
Co-Founder
Jako zespół (działając od przeszło dekady na rynku kawowym, oraz od 23 lat na rynku HoReCa) mieliśmy przyjemność współpracować z wieloma wspaniałymi firmami i osobami, które teraz angażujemy do rozwijania marki Qethereal będącej własnością Columbus Polska S.A.
Wiemy jakie kawy zamawiają restauracje, jakie hotele, a jakie wolimy pić sami w domu. Wykorzystując zdobyte doświadczenie, zaplecze logistyczne oraz know-how tworzymy firmę, która nastawia się na rynek masowy, ale czerpie inspiracje z najlepszych praktyk lokalnych rynków kawowego świata. Ze względu na wypracowane przez lata relacje, Polskę traktujemy jako naszą bazę. Jest to jednak także pierwszy krok do dalszej ekspansji. Już teraz Columbus Polska SA posiada większościowe udziały w hiszpańskiej spółce dystrybuującej kawę Qethereal. W planach jest sukcesywne wchodzenie na kolejne międzynarodowe rynki.
Od listopada 2021 roku z powodzeniem sprzedajemy za pośrednictwem własnego sklepu internetowego 14 rodzajów kaw w opakowaniach 1kg (Blends) oraz 250g (Single Origin). Do końca 2022 roku nasza oferta będzie rozbudowana o 12 kolejnych typów kaw dostępnych w opakowaniach po 250g/500g/1000g oraz o kawy w kapsułkach (w systemie Nespresso) jak również o linię herbat w saszetkach. Obecnie jesteśmy w fazie końcowej projektu dedykowanej dla sektora Retail i Omnichanel kolekcji kaw ziarnistych i mielonych w nowoczesnym systemie opakowań.
Nasz zespół, działając wcześniej jako Columbus Coffee, w ciągu 10 lat osiągnął poziom sprzedaży kawy w segmencie HoReCa przekraczający 100 ton, zaopatrując sieć kawiarni oraz sieć stacji paliw Total, generując przy tym obrót rzędu 43 mln zł. Teraz jako Columbus Polska SA chcemy osiągnąć jeszcze lepszy wynik. Naszą ofertę będziemy sukcesywnie poszerzać o kolejne produkty, miedzy innymi mleka roślinne i herbaty dedykowane dla gastronomii. Naszą przewagą już teraz jest stworzony na bazie wieloletnich doświadczeń portal do obsługi klientów B2B.
Polski rynek kawy nieustannie rośnie i nie zmienia tego nawet trwająca od dwóch lat pandemia. Raport INSE Research „Rynek kawy” z 2020 roku szacuje jego wartość na ok. 6 mld zł. Przeciętny Polak wypija 95 l kawy rocznie, a w jej spożyciu Polska zajmuje 11. miejsce na świecie. Rosnący trend potwierdzają badania GfK. Według nich w pierwszym półroczu 2020 wydatki gospodarstw domowych na kawę wyniosły 1,54 mld zł i były o ponad 7 proc. większe niż rok wcześniej. W ostatnich latach dynamicznie zmieniają się zarówno konsumenckie trendy, jak i podejście do kawowego biznesu. Polacy coraz częściej zwracają uwagę na jakość kawy oraz jej gatunek. Świadczy o tym m.in. rosnąca sprzedaż kawy ziarnistej (ponad 28 proc. wg danych GfK), mielonej i w kapsułkach oraz rozwijający się segment specialty. Duży wpływ na kawowy biznes wywierają dziś czynniki ESG, które systematycznie zyskują na znaczeniu. Konsumenci oczekują większej wrażliwości na kwestie społeczne i środowiskowe, co sprawia, że firmy zajmujące się produkcją i handlem kawą muszą zwracać większą uwagę na zagadnienia z zakresu zrównoważonego rozwoju.
W czerwcu 2021 spółka podniosła kapitał zakładowy do kwoty 1 250 000 zł, a środki przeznaczyła na kontynuację prac nad ofertą, marką i marketingiem. W przypadku pozyskania pełnej kwoty emisji 1 700 000 złotych przeznaczymy je na:
Rozszerzenie asortymentu
Edukacja i Marketing
Rozwój Spółki w Hiszpanii
Rozwój Aplikacji Qethereal®
Kapsuła Eteryczna
Uruchomienie linii produkcji kapsułek
Spółka w Słowenii
Q1 2022
Q1 2022
Q1/Q2 2022
Q1/Q2 2022
Q2 2022
Q2 2022
Q2/Q3 2022
Q2/Q3 2022
Q3/Q4 2022
Q3/Q4 2022
Q3/Q4 2022
Q3/Q4 2022
Q4 2022
Q4 2022
Q2/Q3 2023
Q2/Q3 2023
Autorski, unikalny przewodnik edukacyjny w wersji digital dotyczący branży kawowej dla pierwszych 25 inwestorów. Pełna, drukowana wersja z dedykacją dla inwestorów od 10.000 zł
Od 6 akcji
Od 14 akcji
Od 45 akcji
Od 111 akcji
Od 222 akcji
Od 554 akcji
Od 1 110 akcji
Od 2 213 akcji
Od 3 000 akcji
*wybrana przez nasz zespół paczka/zestaw paczek kawy z bieżacej oferty Qethereal
Spółka planuje prowadzić skup akcji od inwestorów. Po zakończeniu pełnego drugiego roku działalności (po 2023), za co najmniej 107% wartości inwestycji w skali rocznej. Sprzedaż akcji przez inwestora będzie dobrowolna, a Spółka nie wyklucza, że w przyszłości oferować będzie kolejne możliwości odkupu akcji.
Każdy akcjonariusz w dowolnym momencie może sprzedać swoje akcje zainteresowanej osobie na podstawie prostej umowy. Należy pamiętać o tym, że sprzedaż akcji spółki poza rynkiem regulowanym jest bardzo trudna. Obecnie nie istnieje zorganizowany system obrotu akcjami i sprzedaż akcji każdorazowo wymaga samodzielnego znalezienia nabywcy. W przypadku decyzji o wyjściu ze spółki, inwestor może mieć trudności ze sprzedażą zakupionych akcji. Należy mieć świadomość, że inwestor może nie zarobić, a nawet ponieść stratę na odsprzedaży akcji na rynku prywatnym lub w razie debiutu spółki na rynku regulowanym lub NewConnect.
Spółka dołoży wszelkich starań aby wypłacić w 2025 roku co najmniej 50% zysku wypracowanego w 2024 roku w formie dywidendy dla akcjonariuszy. Spółka będzie dążyć do tego aby pierwszą dywidendę wypłacić już w 2024 za 2023 rok.Wypłata ewentualnej dywidendy odbędzie się na zasadach określonych w umowie spółki oraz kodeksie spółek handlowych
Uwaga - każda wersja językowa portalu posiada oddzielne komentarze do projektu.
Komentarze zamieszczane na naszym serwisie podlegają regulaminowi komentowania