Niniejsza strona internetowa należy do spółki Columbus Polska S.A. z siedzibą w Warszawie, która prowadzi przy jej wykorzystaniu ofertę publiczną oraz akcję promocyjną oferty publicznej [Więcej]

Zainwestuj w Columbus Polska S.A.

158 923 PLN
zgromadzony
kapitał
/
1 700 017 PLN
kwota
emisji
Seria D

158 923 PLN

zgromadzony kapitał

1 700 017 PLN

kwota emisji

9,35%
postęp emisji
62
inwestorów
Projekt
zakończony
28.04.2022
data zakończenia
100 027,6 PLN
próg powodzenia
Columbus Polska S.A. w pigułce
CEO:Piotr Jaskulski
Data założenia:2021
Branża:produkcja i dystrybucja kawy
Etap życia spółki:Early Stage
Co nas wyróżnia:
  • Ziarna kawy BioOrganic oraz Fairtrade
  • 11 lat na rynku kawowym w Polsce
  • HoReCa, korporacje, klienci indywidualni
  • 24 lata doświadczenia na rynku HoReCa
  • Start w Polsce i ekspansja na Europę
Wycena spółki i oferowane serie akcji
Wycena (pre-money):
11 299 998 zł
Wycena (post-money):
13 000 015 zł
Oferowany % akcji: 13,077%
Seria
Cena emisyjna
Seria i cena
Pozostało
/
Łączna liczba
D
45,2 PLN
D      45,2 PLN
34 095
/
37 611

CZYM SIĘ ZAJMUJEMY?

Columbus Polska S.A. to przede wszystkim pasjonaci kawy, ale co równie ważne – profesjonalny zespół, który branżę spożywczą oraz HoReCa zna od podszewki. Na jego czele stoi Tomasz Weczer, manager z wieloletnim doświadczeniem wyniesionym z gastronomii, gdzie zaczynał jako kelner w kawiarni rodziców, a największe sukcesy święcił współtworząc sieć lokali Columbus Coffee. Wsparcie w dziedzinie sprzedaży zapewnia mu Piotr Jaskulski, manager zarządzania i sprzedaży, w którego CV znajduje się wiele czołowych na polskim rynku marek HoReCa i FMCG. Selekcją ziaren zajmuje się Michał Kibler – doświadczony barista, a zarazem nieoficjalny rekordzista Guinnessa w parzeniu espresso na czas. Za stronę wizualną przedsięwzięcia odpowiada Krzysztof Leszczyński, specjalista w dziedzinie brandingu i IT. Tworząc trzon spółki Columbus Polska wspólnie rozwijają markę Qethereal, pod którą sprzedawane są wysokiej jakości kawy w wersji single origin oraz blended.

Wycena spółki Columbus Polska SA

Wycena wartości startupu COLUMBUS POLSKA SA i jego akcji według wartości godziwej na dzień 31 styczeń 2022

Webinary

Eteryczna marka

Centralnym punktem działania Columbus Polska SA jest, stworzona przez nią pod koniec 2021 roku, pierwsza, własna marka kawowa Qethereal. (Cyt.) “Tworząc kawę taką, jakiej sami chcielibyśmy się napić, postawiliśmy przede wszystkim na jakość (Quality) oraz eteryczne (Ethereal) doznania płynące z idealnego dopasowania naparu do indywidualnych preferencji, przy wykorzystaniu pionierskiego narzędzia jakim jest stworzona przez nas pierwsza aplikacja na smartfony z będącą w ostatniej fazie wdrożeniowej funkcją konfiguratora smaku.” Nasze portfolio to selekcja ziaren z 13 krajów, zarówno singli, jak i mieszanek. Kawę Qethereal dostarczamy do klientów indywidualnych oraz branży HoReCa, a od momentu uruchomienia sprzedaży w listopadzie 2021 sprzedaliśmy jej już 5 ton. Działamy w Polsce oraz Hiszpanii, a od 2023 roku marka Qethereal będzie dostępna w kolejnych krajach Europy. Jako że kawowy świat to nie tylko ziarna, naszą ofertę poszerzymy o akcesoria kawowe, młynki, ekspresy, mleka roślinne dla baristów, wodę w ekologicznych opakowaniach, a także herbaty.
Społeczna i środowiskowa wrażliwość

Realia współczesnego świata sprawiają, że kawa nie może być jedynie produktem. Muszą stać za nią wartości. Kawowy biznes powinien wiązać się z odpowiedzialnością za losy naszej planety. Kierując się tymi zasadami wspieramy ideę FAIR TRADE upowszechniającą zasady sprawiedliwego handlu oraz zrównoważony rozwój poprzez świadome działania proekologiczne. Dążymy do organizacji przedsiębiorstwa, które maksymalnie zredukuje pozostawiany po sobie ślad węglowy. Naszymi wartościami są: prostota, ekologia, innowacja, doświadczenie, rzemiosło oraz biznes odpowiedzialny społecznie i środowiskowo.
Nowoczesne technologie

Markę Qethereal stworzyliśmy w oparciu o dwa ważne trendy. Z jednej strony jest to poszukiwanie przez konsumentów kawy wysokiej jakości, która idealnie trafi w ich gusta, z drugiej – postępująca cyfryzacja niemal każdej dziedziny życia. Łącząc te dwa podejścia oferujemy klientom szeroką selekcję ziaren, a zarazem nowoczesne narzędzia ułatwiające wybór i zakup gotowego produktu. Jest to m.in. aplikacja mobilna na iOS i Android, która stanowi pionierskie narzędzie ułatwiające funkcjonalność serwisu e-commerce. Oprócz ułatwienia procesu zakupowego zostanie ona wyposażona w narzędzie jakim jest pierwszy „kawowy konfigurator smaku” umożliwiający dobranie ulubionego gatunku czy mieszanki.

Wybrane produkty

Edukacja i angażujący marketing

Naszym działaniom sprzedażowym towarzyszy misja edukacyjna. Poprzez materiały kierowane do mediów uświadamiamy konsumentów zarówno w kwestii różnic pomiędzy gatunkami kawy, jak i sposobami jej zaparzania, jak też wpływu, który kawa wywiera na gospodarkę. Działania marketingowe oprzemy na oryginalnej koncepcji „Kapsuły Eterycznej”. Będzie to pierwsze tego typu na świecie, mobilne narzędzie edukacyjne. Odcinając od zewnętrznych bodźców oraz skupiając się jedynie na zmysłach węchu i smaku, kapsuła pozwoli całkowicie zanurzyć się w doznaniach kawowego naparu. 

ZESPÓŁ

Zarząd i managerowie

Tomasz Weczer

Prezes Zarządu, Co-Founder

24 lata w branży HoReCa oraz 11 lat w branży kawowej. Współzałożyciel takich firm jak: Columbus Coffee Sp.J., Puro Polska sp. z o.o., Columbus Polska SA. Obecnie Prezes Zarządu w Columbus Polska S.A. i jej dyrektor generalny oraz Prezes Zarządu w Puro Polska Sp. z o.o. W firmie odpowiada za aspekty prawne, kontakty z partnerami strategicznymi ekspansję na rynki zagraniczne oraz rozwój spółki córki w Hiszpanii.  

Piotr Jaskulski

CEO, Prokurent

Manager zarządzania i sprzedaży specjalizujący się w rynku HoReCa oraz branży spożywczej. Swoje wieloletnie doświadczenie zdobywał jako dyrektor sprzedaży oraz dyrektor zarządzający dużych spółek branży HoReCa i FMCG. Do jego zadań należą: zarządzanie strategią rozwoju spółki, ustalanie kwestii budżetowych, wdrażanie systemów sprzedażowych oraz budowa relacji z kluczowymi klientami.

Krzysztof Leszczyński

CMTO / Co-Founder

Brand designer, UX designer, marketing manager. Przez ostatnią dekadę właściciel Generalnie Studio, w którym wraz z zespołem współtworzył oraz rozwijał ponad 50 konceptów nowych marek. W Columbus Polska SA. odpowiada za wizerunek marek własnych oraz systemy IT. Współtwórca Qethereal®, akcjonariusz Columbus Polska S.A.

Michał Kibler

Menadżer produktu / Co-Founder

15 lat w branży HoReCa oraz 10 lat w branży kawowej. Założyciel kilku marek branży gastronomicznej, od 2015 operator kawiarni franczyzowej Columbus Coffee oraz Dyrektor Marketingu sieci. W Columbus Polska odpowiada także za logistykę, produkt i selekcję kaw. W 2019 roku ustanowił Rekord Guinnessa w parzeniu espresso na czas. Członek SCA (Speciality Coffee Association).  

Tomasz Pec

Dyrektor sprzedaży FMCG

Skuteczny manager z wieloletnim doświadczeniem w zarządzaniu dużymi zespołami sprzedażowymi w międzynarodowych organizacjach. Szeroką wiedzę i umiejętności organizacyjne czerpie z 25 lat pracy w branżach FMCG w kanale B2B. W Columbus Polska S.A. jest odpowiedzialny za rozwój struktury sprzedaży detalicznej.

Inwestorzy

Rafał Tadeusz Zawojski

Członek Rady Nadzorczej, Co-Founder

Lekarz Stomatolog Specjalista II Stopnia Protetyki. Absolwent Pomorskiej Akademii Medycznej w Szczecinie. Od 1994 roku prowadzi prywatne gabinety stomatologiczne Ra-Dent. Współzałożyciel oraz akcjonariusz Columbus Polska S.A. oraz udziałowiec Geobike Sp. z o.o. oraz Geovelo Sp. z o.o. 

Anna Karolina Weczer

Członek Rady Nadzorczej, Co-Founder

Związana z branżą HoReCa od 2015 roku. Manager Zarządzający w sieci kawiarni Columbus Coffee. Współzałożycielka Puro Polska Sp. z o.o. oraz akcjonariusz Columbus Polska S.A. 

Marcin Jałowiczor

Co-Founder

Związany z branżą HoReCa od 1998 roku. Od 2013 do 2019 roku pracownik firmy Columbus Coffee na stanowisku Starszy Menadżer ds. Logistyki. Absolwent Wyższej Szkoły Zarządzania w Szczecinie. Od 2021 roku akcjonariusz oraz doradca w zakresie transportu w Columbus Polska S.A.

Partnerzy

Jako zespół (działając od przeszło dekady na rynku kawowym, oraz od 23 lat na rynku HoReCa) mieliśmy przyjemność współpracować z wieloma wspaniałymi firmami i osobami, które teraz angażujemy do rozwijania marki Qethereal będącej własnością Columbus Polska S.A.

AP Konsulting – wycena spółki
„Po przeprowadzeniu wyceny wartości spółki Columbus Polska S.A. w oparciu o metodę dochodową zdyskontowanych przepływów pieniężnych [DCF] oraz metodę dochodową zdyskontowanych dywidend, stwierdzam poprawność założeń inwestycyjnych z uwzględnieniem biznesplanu stworzonego na ich potrzeby. 
Ponadto zweryfikowałem: 
  • kryteria dywersyfikacji ryzyka przy planowaniu i projektowaniu przedsięwzięcia inwestycyjnego oraz działalności operacyjnej w ramach prognoz finansowych; 
  • kompletność założeń dotyczących ruchu kapitału obrotowego w ramach prognoz finansowych; 
  • płynność finansową prognoz finansowych i identyfikację źródeł finansowania inwestycji oraz kapitału obrotowego; 
  • ocenę posiadanych zasobów do realizacji planowanych przedsięwzięć biznesowych” 
O szczegółach mojej analizy chętnie opowiem podczas webinaru dla inwestorów, na który już teraz zapraszam. 

Andrzej Półkoszek 
niezależny konsultant ekonomiczny 

Konsultant ekonomiczny i analityk finansowy, świadczący usługi w zakresie zarządzania finansowego biznesem i jego aktywami niematerialnymi. Usługi te są adresowane do biznesu oraz organizacji gospodarczych (w tym także non-profit), a także do sfery nauki i prac naukowo-badawczych w ramach procesów komercjalizacji wiedzy. Posiada 20-letnie doświadczenie zawodowe na rynku usług doradczych, poparte 15-letnią praktyką w jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się banków komercyjnych oraz kilkuletnią praktyką w przemyśle. 
Fairtrade Polska – partnerstwo
„Pozyskiwana ze spółdzielni Fairtrade® kawa łączy dziesiątki małych plantatorów dzielących się wielopokoleniową wiedzą oraz doświadczeniem w zakresie upraw, w cieniu dziko rosnących drzew. Idea Fairtrade powstała po to, by drobni rolnicy mogli liczyć na godziwe i stabilne dochody umożliwiające pokrycie kosztów zrównoważonej produkcji. Uprawiana w ten sposób kawa to harmonia ze środowiskiem naturalnym oraz poszanowanie ludzkiej pracy, docenienie rodzin, dla których kawowe plantacje są niemal całym życiem. Ich niesamowite historie płyną wprost z każdego ziarna kawy Qethereal.”

Tomasz Makowski
KAM

Jako lider globalnego ruchu na rzecz sprawiedliwości w handlu Fairtrade wspiera i mobilizuje do działania firmy i rządy, a jednocześnie łączy rolników i pracowników z konsumentami, którzy kupują ich produkty.
Coffee Support – wiedza
„Naszą misją jest wspieranie inicjatyw dążących do stworzenia rynku kawy o wysokiej jakości, poprzez profesjonalną edukację i dzielenie się rzetelną wiedzą, tworzenie trwałych relacji i łączenie ze sobą wszystkich osób zaangażowanych w całym procesie jej powstawania „od sadzonki, aż po filiżankę”. Taką inicjatywą jest bez wątpienia spółka Columbus Polska SA, a moja wieloletnia znajomość z jej założycielem Tomaszem Weczerem jest tego najlepszym przykładem.”

Błażej Walczykiewicz
CEO

Aktywnie pracuje w branży gastronomicznej od 2008 roku. Od ponad 10 lat specjalizuje się w szkoleniach i konsultingu realizowanych dla firm spożywczych, palarni kawy, kawiarni, restauracji oraz indywidualnych szkoleniach dla baristów, właścicieli i managerów z branży HoReCa. Jest certyfikowanym trenerem systemu edukacji Coffee Skills Program międzynarodowego stowarzyszenia kawy wysokiej jakości – Specialty Coffee Association (SCA), licencjonowanym Q-Arabica grader-em Coffee Quality Institute.
Omnipack – logistyka
“Jesteśmy partnerem biznesowym Columbus Polska SA od 2021 roku. Naszym zadaniem jest profesjonalna obsługa zamówień w segmencie e-commerce marki Qethereal, w tym wysyłka na rynek zagraniczny w Hiszpanii. Michał Kibler - manager produktu w Columbus Polska SA postawił nam wysoko poprzeczkę. Nasze działania fulfilment dla CPSA obejmują przede wszystkim prawidłowe przyjęcie, przechowywanie i pakowanie produktów m.in. zgodnie ze standardami Bio Organic, a także dbałość o standaryzację i terminy przydatności.”

Delfina Morawska
starszy menedżer sprzedaży

Omnipack to firma świadcząca usługę full-stack fulfillment. Zajmuje się pełną obsługą logistyczną sklepów internetowych - magazynowaniem, pakowaniem, wysyłką, obsługą zwrotów oraz szeregiem usług dodatkowych. Koncentruje się na branży eCommerce, w której wspiera ponad 100 firm z całej Europy.
Browar Warszawski – Qethereal Coffee Stout
„Warząc rzemieślnicze piwo zawsze sięgamy tylko po naturalne, najwyższej jakości surowce, które tradycyjnie wchodzą w skład tego wspaniałego napoju, a są nimi: woda, słód, chmiel i drożdże. Bogactwo współczesnego piwnego świata to jednak nie tylko tradycyjne receptury. Obok klasycznych stylów takich jak: jasny lager, porter bałtycki, stout, a nawet coraz popularniejsze IPA, występuje cała gama ich najróżniejszych wariantów. Jednym z nich jest Coffee Stout - piwo, które zdecydowaliśmy się uwarzyć w kooperacji z Columbus Polska. Także w tym przypadku jakość stanowiła dla nas kwestię pierwszorzędną, dlatego do naszego piwa dodaliśmy kawę espresso przygotowaną z certyfikowanych ziaren marki Qethereal. Efekty tej współpracy zachwycą każdego piwnego i kawowego pasjonata.”

Dawid Bąk / Piotr Pszczółkowski
Kierownik Browaru / Piwowar

Browar Warszawski jest zakładem stricte rzemieślniczym z aspiracjami, by stać się piwną atrakcją stolicy. Warzy się tu aż 19 rodzajów wyśmienitego piwa rzemieślniczego, w tym legendarny Porter znany z czasów świetności dawnych Browarów Warszawskich.
Fundacja “Kultury Bez Barier” – współpraca
„Naszą misją jest dostępność. Budujemy porozumienia, likwidujemy bariery, łączymy ludzi. Skupiamy się przede wszystkim na dostępności w obszarze kultury, ale angażujemy się także we wszelkie inne działania, które sprawiają, że otaczający nas świat jest bardziej przyjazny dla osób z niepełnosprawnościami. Od lat szkolimy przedstawicieli instytucji kultury, samorządów oraz biznesu, edukujemy, prowadzimy warsztaty z dostępności. Nie boimy się nowych wyzwań, dlatego podjęliśmy się skonsultowania projektu, jakim są opakowania kaw Qethereal z napisami w alfabecie Braille’a. To inicjatywa, która świetnie pokazuje, że również producenci dóbr konsumenckich mogą wyjść poza utarte schematy i dołożyć swoją cegiełkę w pracy na rzecz dostępności.”

Anna Żórawska
Prezes Zarządu

Fundacja Kultury bez Barier to doświadczony i pełen pasji zespół ekspertów dostępności, w tym osób z niepełnosprawnościami. Cechuje go wieloletnie doświadczenie w profesjonalnym organizowaniu i zapewnianiu dostępności wydarzeń. Z pasją promuje dostępność.
Digers - aplikacja mobilna
„Tworzymy aplikacje mobilne. Pierwszą dla Columbus Coffee wykonaliśmy w 2012 roku kiedy aplikacje nie były jeszcze tak powszechne jak dziś. Dzięki naszej współpracy Columbus Coffee był wtedy pierwszą w Polsce siecią kawiarni posiadającą własną aplikację służącą do zbierania wirtualnych pieczątek (tzw. “ziarenek”) za każdą zakupioną kawę. Kiedy niemal dokładnie 10 lat później Tomek, działając już jako reprezentant Columbus Polska SA zgłosił się do nas z kolejnym rewolucyjnym pomysłem stworzenia aplikacji nie zastanawialiśmy się ani chwili. Efektem tych działań będzie MVP mające zaplanowaną inaugurację na II kwartał 2022.” 

Marcin Skonieczny
CEO Digers
 
Dige to software house, który tworzy angażujące, funkcjonalne i treściowe aplikacje mobilne z rozbudowanymi webowymi backendami oraz obsługą API i beaconów. Cechuje ich ponad 15 lat doświadczenia w lustrowaniu skalowalnych i złożonych aplikacji internetowych dla wielu branż.
Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny – recykling
„Na zlecenie Columbus Polska SA wykonaliśmy laboratoryjne badanie Mikrokalorymetrii Skaningowej (DSC) oraz analizę pod kątem ustalenia polimeru bazowego, fragmentu dostarczonego wyrobu pochodzącego z recyklingu fusów po kawie. Przekładając to na bardziej zrozumiały język - realizujemy zlecenie polegające na zbadaniu, jak kawowe fusy zamienić w surowiec do produkcji filiżanek do kawy. W kolejnym etapie planujemy dalsze próby z wykorzystaniem fusów powstałych z kawy Qethereal. Naszym celem jest stworzenie produktu, który nie będzie chłonął wilgoci, da się wykorzystać do celów użytkowych i pomoże Columbus Polska w uruchomieniu produkcji ekologicznych filiżanek.”

Dr inż. Konrad Kwiatkowski, Dr. inż. Piotr Franciszczak
Katedra Mechaniki, Środowiskowe Laboratorium Miernictwa, ZUT w Szczecinie

Swoim zakresem Środowiskowe Laboratorium Miernictwa obejmuje prace badawczo-rozwojowe i wspiera przedsiębiorstwa w działaniach wchodzących w zakres Przemysłu 4.0. Celem jego działalności jest udostępnienie nowoczesnej aparatury kontrolnopomiarowej przedsiębiorcom, dzięki czemu uzyskują oni możliwość realizacji specjalistycznych badań i pomiarów.
Stapf.archi – Kapsuła Eteryczna
„Pracę z Columbus Coffee zacząłem ponad 10 lat temu, na samych jego początkach. Jestem autorem projektów ponad 30 kawiarni tej marki. Dziś swoją pracę poprzez Tomka Weczera kontynuuję już z Columbus Polska S.A.Mamy podobne spojrzenie na design, rozumiemy się doskonale. Ułatwia nam to komunikację zdalną, co jest niezbędne jako że ja mieszkam i pracuję w Niemczech, Tomek w Hiszpanii, a spółka Columbus ma siedzibę w Polsce. Cieszę się, że mogę być częścią międzynarodowego zespołu realizującego projekt pierwszej na świecie Edukacyjnej Kapsuły Eterycznej, który już na starcie wykracza poza dotychczasowe bariery wyobraźni.” 

Piotr Stapf
Architekt, CEO

Architekt pracujący dla czołowych, globalnych oraz rodzimych marek w sektorze detalicznym, bankowości komercyjnej oraz w sektorach spożywczym i gastronomicznym. Piotr pracował przy projektach w Wielkiej Brytanii, Francji, Hong Kongu, Niemczech i Polsce. Pasjonat realizacji projektów w oparciu o istniejący koncept oraz tworzenia koncepcji dla młodych marek. Jego zainteresowania to “Future Stores Concepts” jako połączenie projektów tradycyjnych i świata e-commerce.

MODEL BIZNESOWY

Wiemy jakie kawy zamawiają restauracje, jakie hotele, a jakie wolimy pić sami w domu. Wykorzystując zdobyte doświadczenie, zaplecze logistyczne oraz know-how tworzymy firmę, która nastawia się na rynek masowy, ale czerpie inspiracje z najlepszych praktyk lokalnych rynków kawowego świata. Ze względu na wypracowane przez lata relacje, Polskę traktujemy jako naszą bazę. Jest to jednak także pierwszy krok do dalszej ekspansji. Już teraz Columbus Polska SA posiada większościowe udziały w hiszpańskiej spółce dystrybuującej kawę Qethereal. W planach jest sukcesywne wchodzenie na kolejne międzynarodowe rynki.

B2C

Od listopada 2021 roku z powodzeniem sprzedajemy za pośrednictwem własnego sklepu internetowego 14 rodzajów kaw w opakowaniach 1kg (Blends) oraz 250g (Single Origin). Do końca 2022 roku nasza oferta będzie rozbudowana o 12 kolejnych typów kaw dostępnych w opakowaniach po 250g/500g/1000g oraz o kawy w kapsułkach (w systemie Nespresso) jak również o linię herbat w saszetkach. Obecnie jesteśmy w fazie końcowej projektu dedykowanej dla sektora Retail i Omnichanel kolekcji kaw ziarnistych i mielonych w nowoczesnym systemie opakowań.

B2B

Nasz zespół, działając wcześniej jako Columbus Coffee, w ciągu 10 lat osiągnął poziom sprzedaży kawy w segmencie HoReCa przekraczający 100 ton, zaopatrując sieć kawiarni oraz sieć stacji paliw Total, generując przy tym obrót rzędu 43 mln zł. Teraz jako Columbus Polska SA chcemy osiągnąć jeszcze lepszy wynik. Naszą ofertę będziemy sukcesywnie poszerzać o kolejne produkty, miedzy innymi mleka roślinne i herbaty dedykowane dla gastronomii. Naszą przewagą już teraz jest stworzony na bazie wieloletnich doświadczeń portal do obsługi klientów B2B.

35 zł

średnia cena 250 gramów kawy od Columbus Polska SA. 

 Źródło: dane własne Emitenta. 

38%

to średnia marża na kawie pakowanej, 250 gramów


 Źródło: dane własne Emitenta. 

30

tyle typów kaw będzie dostępnych do końca 2022 roku.

 Źródło: dane własne Emitenta.  

Plany ekspansji

RYNEK I KONKURENCJA

Polski rynek kawy nieustannie rośnie i nie zmienia tego nawet trwająca od dwóch lat pandemia. Raport INSE Research „Rynek kawy” z 2020 roku szacuje jego wartość na ok. 6 mld zł. Przeciętny Polak wypija 95 l kawy rocznie, a w jej spożyciu Polska zajmuje 11. miejsce na świecie. Rosnący trend potwierdzają badania GfK. Według nich w pierwszym półroczu 2020 wydatki gospodarstw domowych na kawę wyniosły 1,54 mld zł i były o ponad 7 proc. większe niż rok wcześniej. W ostatnich latach dynamicznie zmieniają się zarówno konsumenckie trendy, jak i podejście do kawowego biznesu. Polacy coraz częściej zwracają uwagę na jakość kawy oraz jej gatunek. Świadczy o tym m.in. rosnąca sprzedaż kawy ziarnistej (ponad 28 proc. wg danych GfK), mielonej i w kapsułkach oraz rozwijający się segment specialty. Duży wpływ na kawowy biznes wywierają dziś czynniki ESG, które systematycznie zyskują na znaczeniu. Konsumenci oczekują większej wrażliwości na kwestie społeczne i środowiskowe, co sprawia, że firmy zajmujące się produkcją i handlem kawą muszą zwracać większą uwagę na zagadnienia z zakresu zrównoważonego rozwoju.

1,54 mld zł

na kawę wydali Polacy w pierwszym półroczu 2020 roku 


 Źródło: GfK, Panel Gospodarstw Domowych, 11.2020 

7,1%

urósł rynek kawy w Polsce porównując pierwsze półrocze 2019 do 2020 roku.


 Źródło: GfK, Panel Gospodarstw Domowych, 11.2020 

96%

Polaków posiada w domu kawę i kupuję ją regularnie


 Źródło: GfK, Panel Gospodarstw Domowych, 11.2020 

35%

o tyle wzrosła wartość sprzedaży dóbr online w Polsce w 2020 roku 


 Źródło: PwC, Strategie, które wygrywają, 2021  

7,07%

przewidywany roczny wzrost wartości rynku kaw kapsułkowych na świecie w latach 2021-2026


 Źródło: Mordor Intelligence, 2020  

57%

Polaków deklaruje że troskę o środowisko w swoich codziennych wyborach zakupowych 


 Źródło: ARC Rynek i opinia, 2021 

CELE INWESTYCYJNE

W czerwcu 2021 spółka podniosła kapitał zakładowy do kwoty 1 250 000 zł, a środki przeznaczyła na kontynuację prac nad ofertą, marką i marketingiem. W przypadku pozyskania pełnej kwoty emisji 1 700 000 złotych przeznaczymy je na:

300 000 zł (18%)

Rozszerzenie asortymentu

Powiększenie stanów magazynowych, wprowadzanie nowych produktów: mleka roślinne, woda, herbaty. Rozwój asortymentu pozwoli spółce na umocnienie pozycji w kanałach Retail oraz HoReCa. 

300 000 zł (18%)

Edukacja i Marketing

Realizacja strategii marketingowej i reklamowej w kanałach B2C oraz B2B, wraz z działaniami skierowanymi w stronę rozwoju świadomości i poziomu wiedzy klientów na temat kawy, praktyk FAIRTRADE, społecznej odpowiedzialności biznesu.

200 000 zł (12%)

Rozwój Spółki w Hiszpanii

Rozwój oraz adaptacja struktur sprzedażowych spółki-córki QETHEREAL ESPAÑA S.L. do standardów spółki-matki na jednym z najbardziej obiecujących kawowych rynków Europy.

200 000 zł (12%)

Rozwój Aplikacji Qethereal®

Rozwój aplikacji w sektorze innowacyjnego i intuicyjnego systemu poznawania kawy i jej doboru do własnych potrzeb wraz z integracją z tworzoną strukturą Omnichannel. 

250 000 zł (12%)

Kapsuła Eteryczna

Budowa oraz testy Edukacyjnej Kapsuły Eterycznej czyli unikalnego konceptu edukacyjno-promocyjnego marki Qethereal.  

350 000 zł (20%)

Uruchomienie linii produkcji kapsułek

Budowa własnej linii produkcyjnej kapsułek kawowych dla marki Qethereal  pozwoli na obniżenie kosztu ich produkcji, a przez to wzrost konkurencyjności w kanale retail.

100 000 zł (5%)

Spółka w Słowenii

Stworzenie podstawowej struktury dla spółki-córki w Słowenii – rynku o potężnym, niewykorzystanym jeszcze potencjale.

Plan rozwoju

  • Q1 2022

    Q1 2022

    Emisja akcji

  • Q1/Q2 2022

    Q1/Q2 2022

    Premiera aplikacji Qethereal®

  • Q2 2022

    Q2 2022

    Budowanie świadomości marki, marketing aplikacji oraz sklepu internetowego, budowa struktury Omnichannel

  • Q2/Q3 2022

    Q2/Q3 2022

    Rozwój spółki córki w Hiszpanii, badania nowego rynku, testowanie produktu

  • Q3/Q4 2022

    Q3/Q4 2022

    Wprowadzenie nowych produktów do oferty

  • Q3/Q4 2022

    Q3/Q4 2022

    Budowa linii do produkcji kapsułek Qethereal®

  • Q4 2022

    Q4 2022

    Rozpoczecie prac nad spółką-córką w Słowienii

  • Q2/Q3 2023

    Q2/Q3 2023

    Premiera kapsuły eterycznej, tour po miastach Polski

DODATKOWE KORZYŚCI

Autorski, unikalny przewodnik edukacyjny w wersji digital dotyczący branży kawowej dla pierwszych 25 inwestorów. Pełna, drukowana wersja z dedykacją dla inwestorów od 10.000 zł

Od 6 akcji

Pakiet 1 - 271,20 złotych

  • Paczka kawy Qethereal Selection* 250g
  • Elektroniczny dyplom inwestora
  • Jednorazowy kod na rabat 10% na zakupy w sklepie qethereal.pl (do wykorzystania w ciągu 6 miesięcy)
  • Dostęp do zamkniętej grupy inwestorów na FB 
Zainwestuj

Od 14 akcji

Pakiet 2 - 632,80 złotych

  • Zestaw 3 paczek kawy Qethereal Selection* 250g
  • Elektroniczny dyplom inwestora
  • 3 kody jednorazowe na rabat 10% na zakupy w sklepie qethereal.pl (do wykorzystania w ciągu 6 miesięcy) 
  • Dostęp do zamkniętej grupy inwestorów na FB 
Zainwestuj

Od 45 akcji

Pakiet 3 - 2 034 złotych

  • Zestaw 6 paczek kawy Qethereal Selection* 250g
  • Elektroniczny dyplom inwestora 
  • Rabat 10% na wszystkie zakupy w ciągu 6 miesięcy w sklepie qethereal.pl 
  • Dostęp do zamkniętej grupy inwestorów na FB 
Zainwestuj

Od 111 akcji

Pakiet 4 - 5017,2 złotych

  • Zestaw 6 paczek Qethereal Selection* 250g 
  • Ekologiczny kubek z fusów kawowych 
  • Elektroniczny dyplom inwestora 
  • Rabat 10% na wszystkie zakupy w ciągu 6 miesięcy w sklepie qethereal.pl 
  • Dostęp do zamkniętej grupy inwestorów na FB 
Zainwestuj

Od 222 akcji

Pakiet 5 - 10 034,4 złotych

  • Zestaw 6 paczek Qethereal Selection* 250g 
  • Zestaw 2 ekologicznych filiżanek z fusów kawowych 
  • Elektroniczny dyplom inwestora 
  • Rabat 10% na wszystkie zakupy w ciągu 12 miesięcy w sklepie qethereal.pl 
  • Drukowany, unikalny album dotyczący branży kawowej autorstwa Qethereal Team 
  • Dostęp do zamkniętej grupy inwestorów na FB 
  • Butelka piwa Stout kawowy z limitowanej serii uwarzonej przez Browar Warszawski na ziarnach Qethereal 
Zainwestuj

Od 554 akcji

Pakiet 6 - 25 040,8 złotych

  • Personalizowany Box kawowy: 9 paczek Qethereal Selection* 250g 
  • Zestaw 2 ekologicznych filiżanek z fusów kawowych 
  • Dyplom inwestora w ramie 
  • Rabat 15% na wszystkie zakupy w ciągu 12 miesięcy w sklepie qethereal.pl 
  • Udział w szkoleniu kawowym cupping 
  • Drukowany, unikalny album dotyczący branży kawowej autorstwa Qethereal Team 
  • Dostęp do zamkniętej grupy inwestorów na FB 
  • Kolacja z Zarządem oraz zespołem 
  • 2 butelki piwa Stout kawowy z limitowanej serii uwarzonej przez Browar Warszawski na ziarnach Qethereal 
Zainwestuj

Od 1 110 akcji

Pakiet 7 - 50 172 złotych

  • Personalizowany Box kawowy: 9 paczek Qethereal Selection* 250g 
  • Roczny zapas kawy 12kg 
  • Zestaw 2 ekologicznych filiżanek z fusów kawowych 
  • Rabat 15% na wszystkie zakupy w ciągu 12 miesięcy w sklepie qethereal.pl 
  • Pamiątkowy Dyplom Inwestora 
  • Udział w szkoleniu kawowym cupping 
  • Drukowany, unikalny album dotyczący branży kawowej autorstwa Qethereal Team 
  • Dostęp do zamkniętej grupy inwestorów na FB 
  • Kolacja z Zarządem oraz zespołem 
  • 2 butelki piwa Stout kawowy z limitowanej serii uwarzonej przez Browar Warszawski na ziarnach Qethereal 
Zainwestuj

Od 2 213 akcji

Pakiet 8 - 100 027,6 złotych

  • Personalizowany Box kawowy: 9 paczek Qethereal Selection 250g 
  • Roczny zapas kawy 12kg 
  • Zestaw 2 ekologicznych filiżanek z fusów kawowych 
  • Rabat 15% na wszystkie zakupy w ciągu 12 miesięcy w sklepie qethereal.pl 
  • Pamiątkowy Dyplom Inwestora 
  • Udział w szkoleniu kawowym cupping 
  • Drukowany, unikalny album dotyczący branży kawowej autorstwa Qethereal Team 
  • Dostęp do zamkniętej grupy inwestorów na FB 
  • Kolacja z Zarządem oraz zespołem 
  • 2 butelki piwa Stout kawowy z limitowanej serii uwarzonej przez Browar Warszawski na ziarnach Qethereal 
  • Wyjazd na plantację kawy w Kolumbii 
  • Dostęp do zamkniętej grupy inwestorów na FB 
Zainwestuj

Od 3 000 akcji

Pakiet indywidualny - 135 600 złotych

  • Koniecznie napisz do nas na emisja@columbuspolska.com, wspólnie porozmawiamy o pakiecie korzyści dla Ciebie.  
Zainwestuj

*wybrana przez nasz zespół paczka/zestaw paczek kawy z bieżacej oferty Qethereal

PERSPEKTYWY EXITU

Wykup akcji

Spółka planuje prowadzić skup akcji od inwestorów. Po zakończeniu pełnego drugiego roku działalności (po 2023), za co najmniej 107% wartości inwestycji w skali rocznej. Sprzedaż akcji przez inwestora będzie dobrowolna, a Spółka nie wyklucza, że w przyszłości oferować będzie kolejne możliwości odkupu akcji.

Handel akcjami

Każdy akcjonariusz w dowolnym momencie może sprzedać swoje akcje zainteresowanej osobie na podstawie prostej umowy. Należy pamiętać o tym, że sprzedaż akcji spółki poza rynkiem regulowanym jest bardzo trudna. Obecnie nie istnieje zorganizowany system obrotu akcjami i sprzedaż akcji każdorazowo wymaga samodzielnego znalezienia nabywcy. W przypadku decyzji o wyjściu ze spółki, inwestor może mieć trudności ze sprzedażą zakupionych akcji. Należy mieć świadomość, że inwestor może nie zarobić, a nawet ponieść stratę na odsprzedaży akcji na rynku prywatnym lub w razie debiutu spółki na rynku regulowanym lub NewConnect. 

Polityka Dywidendowa

Spółka dołoży wszelkich starań aby wypłacić w 2025 roku co najmniej 50% zysku wypracowanego w 2024 roku w formie dywidendy dla akcjonariuszy. Spółka będzie dążyć do tego aby pierwszą dywidendę wypłacić już w 2024 za 2023 rok.Wypłata ewentualnej dywidendy odbędzie się na zasadach określonych w umowie spółki oraz kodeksie spółek handlowych

FAQ

Jak najbardziej! Można inwestować dowolną liczbę razy. Kwoty inwestycji się sumują, a akcje są przyznawane według końcowej, łącznej kwoty.
Pełne imię i nazwisko z polskimi znakami (tak jak w dowodzie osobistym) oraz datę urodzenia. Dodatkowo należy podać adres. Może, ale nie musi być to adres zamieszkania. 
Podczas zakupu akcji wystarczy podać adres, pod który mają zostać dostarczone ewentualne nagrody.
Nie, z powodu uwarunkowań prawnych, zakup akcji "na inną osobę" nie jest możliwy. Każdy inwestor musi dokonać inwestycji osobiście, z własnego konta. Nie dotyczy to osób nieletnich - w ich przypadku, inwestycji dokonuje opiekun prawny.
Jak najbardziej! W przypadku inwestorów z zagranicy w procesie płatności tPay należy wybrać płatność przelewem SEPA Single Euro Payments Area. Następnie należy wybrać płatność z kraju, w którym się mieszka i dokonać przelewu zgodnie z instrukcją operatora płatności. 
Po nabyciu akcji w tego rodzaju emisji nie trzeba odprowadzać żadnego podatku (w tym PCC).
Tak, inwestor może sprzedać swoje akcje. Podczas transakcji wystarczy wypełnić formularz umowy kupna-sprzedaży. Należy także poinformować spółkę o takiej transakcji, celem wpisania zmiany do księgi akcyjnej. Podatek należy odprowadzić w przypadku sprzedaży akcji lub wypłaty dywidendy przez spółkę. Gdy dochodzi do sprzedaży akcji, sprzedający musi zapłacić podatek dochodowy 19% od uzyskanego zysku ze sprzedaży. Kupujący rozlicza się z zakupu samodzielnie, płacąc podatek od czynności cywilnoprawnych (PCC).
Od 1 marca 2021 r. akcje papierowe zostaną zastąpione tzw. „akcjami rejestrowymi” tj. akcjami ujawnionymi w elektronicznym rejestrze akcjonariuszy, który będzie prowadzony przez uprawniony do tego podmiot (np. dom maklerski). Od 1 marca 2021 r. spółki nie będą już wydawać dokumentów akcji ani też nie będą prowadziły księgi akcyjnej. W związku z dematerializacją akcji certyfikaty akcji nie są wystawiane w formie papierowej, znajdują się wyłącznie na rachunku maklerskim. 
Wartość nominalna akcji wynika z kapitału zakładowego spółki, który nie jest tożsamy z wyceną rynkową spółki. Wartość rynkową spółki określa bardzo wiele czynników. Są to między innymi dotychczasowe wyniki finansowe spółki, posiadane aktywa i pasywa, perspektywa wzrostu w przyszłości, sytuacja rynkowa, siła zespołu stojącego za spółką. Rozbieżność między ceną nominalną akcji i kapitałem zakładowym a wyceną spółki dotyczy zwłaszcza spółek z branży nowych technologii. Przykładowo, gdyby zastanowić się ile warty jest cały sprzęt, nieruchomości i inne rzeczy składające się na majątek spółki np. Facebook, to ich wartość i tak będzie wielokrotnie niższa niż notowania Facebooka na giełdzie.
Wpłacone środki zostaną zwrócone inwestorom. Warunki zwrotu określone są w regulaminie (link dostępny w stopce). 
Nie, objęcie akcji nie wymaga spotkania z notariuszem. 
Zgodnie z regulacjami wprowadzonymi w ramach rządowego programu Tarcza Finansowa 2.0, zapisowi na akcje w ramach oferty publicznej musi towarzyszyć podpisany przez akcjonariusza lub jego pełnomocnika Formularz Zapisu na akcje. Aby uniknąć konieczności każdorazowej wysyłki podpisanego Formularza Zapisu, zachęcamy inwestorów do udzielenia pełnomocnictwa spółce Beesfund Advisory & Compliance sp. z o.o. S.K.A., która w imieniu inwestorów podpisuje Formularze Zapisu. Udzielenie pełnomocnictwa odbywa się z użyciem elektronicznego podpisu EPUAP. Udzielone pełnomocnictwo uprawnia spółkę do jedynie do podpisania Formularzy Zapisu na akcje na które zapis nastąpił z wykorzystaniem systemu internetowego obsługującego emisję akcji, które zostały następnie opłacone przez inwestora. Alternatywnie, możliwa jest wysyłka podpisanego Formularza Zapisu na akcje na adres spółki Beesfund Advisory & Compliance sp. z o.o. S.K.A..Szczegółowa instrukcja udzielenia pełnomocnictwa lub podpisania Formularza Zapisu dostępna jest po zainwestowaniu. 
Spółka nie jest notowana na giełdzie a jej akcje są poza rynkiem regulowanym. W przypadku gdyby w przyszłości spółka zdecydowała się na wejście na NewConnect lub GPW, akcje spółki zostaną zdematerializowane i przeniesione na rachunek maklerski. 
KNF czyli Komisja Nadzoru Finansowego to organ który sprawuje pieczę nad rynkiem finansowym w Polsce. Organ ten przygotował stronę www, która informuje o prawach, obowiązkach, ryzykach każdego inwestora. Warto przeczytać, aby inwestować świadomie. 

Istotne czynniki ryzyka

Spółka uzależniona jest od koniunktury krajowej i międzynarodowej. Ta krajowa wpływa na ceny SRP produktów i preferencje zakupowe klientów. W przypadku lock downów nie działają lub działają z ograniczeniami zarówno kawiarnie, jak i restauracje, bary, biura, hotele, czyli wszystkie punkty, które serwują kawy, herbaty i dodatki do nich. Natomiast ograniczenia w ruchu międzynarodowym wpływają na koszty transportu i możliwość transportu samych półproduktów (m.in. kawy do wypalenia). To oznacza, że wpływa to także na rynek B2B do którego także oferuje Emitent.

Emitent dostrzega jednak pozytyw, że picie kawy dla klientów indywidualnych staje się już przyzwyczajeniem, które kontynuują także poza kawiarniami czy pracą. Jak wynika z danych GfK sprzedaż ekspresów kawowych do domu w 2020 roku podwoiła względem 2019 roku, w którym to sprzedano ponad 500 tysięcy urządzeń. To obiecujący trend dla firmy dostarczającej kawę.
Rynki kawy i herbaty to rynki posiadające rozpoznawalne podmioty czy nawet liderów rynków. Od kilku lat także sieciowe kawiarnie wprowadzają swoje kawy w formie spakowanej do zmielenia i przyrządzenia w domu. Istnieje ryzyko, że Emitent błędnie zakłada na bazie raportów i własnego doświadczenia, że na rynku jest miejsca dla kolejnej marki zarówno dla rynku B2B jak i B2C. Możliwe jest, że któryś z obszarów rynku lub oba okażą się zbyt konkurencyjne i strategia rozwoju marki Emitenta będzie wymagała rewizji.
Emitent powołuje do życia nową markę, która wymaga nakładów inwestycyjnych nie tylko na promocję i sprzedaż, ale także przygotowanie samych produktów i wprowadzenie ich na rynek. Obecnie Emitent nie posiada grupy lub jednego dominującego klienta, którego opóźnienia w płatności mogą zachwiać płynnością finansową Spółki. Emitent zamierza dostosowywać plany inwestycyjne do posiadanych środków, pewnych kroków nie da się jednak wstrzymywać gdyż efekty pojawią się dopiero za kilka miesięcy, a koszty częściowo ponoszone są już na starcie. 
Prezesem spółki jest jej założyciel. Nie wyklucza on z czasem powiększenia zarządu o kolejne osoby, specjalistów w swoich obszarach. Na ten moment zarząd spółki pozostaje jednoosobowy. W przypadku gdy Prezes nie będzie zdolny do wykonywania swoich obowiązków Rada Nadzorcza Spółki działać będzie w ramach prawa i KSH. Z Rady powołany zostanie członek do pełnienia obowiązku prezesa zarządu spółki do czasu powrotu Prezesa Zarządu. W Spółce powołany jest również prokurent, który posiada prokurę samoistną, co pozwala na zapewnienie płynnego funkcjonowania Spółki w nagłych wypadkach.
Spółka bierze pod uwagę, że może nie pozyskać pełnej kwoty emisji. W przypadku gdy pozyska 50% tj. 850 000 zł Spółka w pierwszej kolejności zrealizuje: Zatowarowanie, marketing, rozwój spółki w Hiszpanii (w części). Jeśli pozyskana zostanie inna kwota Emitent będzie rozpatrywać co jest celem najważniejszym, a pozostałe realizować będzie tylko w pewnym stopniu lub wstrzyma je i odłoży realizację w czasie gdy sytuacja finansowa spółki pozwoli na realizację.
Istnieje ryzyko, że Spółce nie uda się zrealizować założonych działań, co przełoży się na brak zysku przez co Spółka nie będzie posiadać środków, które może przeznaczyć na wypłatę dywidendy. W pierwszej kolejności do 2024 roku Emitent będzie przeznaczać środki na rozwój Spółki.
Emitent działa w ramach prawa o ochronie danych osobowych, w tym danych swoich klientów i użytkowników. Istnieje ryzyko, że dane dostaną się w ręce osób niepowiązanych poprzez niepożądane działanie jednego z pracowników, podwykonawców lub poprzez włamanie do infrastruktury Emitenta. Emitent korzystał z zewnętrznej kancelarii prawnej aby wdrożyć obowiązujące regulacje w zakresie ochrony danych osobowych, w tym wynikających z RODO 
Celu ułatwienia dostępu klientom, ale także automatyzacji procesów i redukcji kosztów Emitent korzystać będzie z narzędzi IT, stron www i aplikacji. Ich składową są bazy danych, które przechowują wszelkie informacje w tym informacje o zamówieniach, adresy, dane kontaktowe czy dane marketingowego. Emitent dostrzega ryzyko, że bazy te mogą zostać uszkodzone celowo lub przypadkowo lub utracone. Skutkować to będzie problemami w przyjmowaniu i realizacji zamówień czy rozliczeń z kontrahentami. Dlatego Emitent współpracuje z zewnętrznymi firmami, które działają na rynku od lat i posiada wykwalifikowaną kadrę, która zmniejsza ryzyko działań niepożądanych. Okresowo Emitent planuje także prowadzenie tak zwanych “strestesów” na całej infrastrukturze IT zarówno wewnętrznej i zewnętrznej.  
Emitent działa na rynku produktów FMCG. Produkt takie jak kawa, herbata czy mleka roślinne wybierane są przez klientów także z uwagi na ich smak. Emitent dostrzega małe ryzyko, że na rynek trafi partia produktu, który smakiem lub składem będzie ustępować wcześniejszym partiom. To może przełożyć się na negatywne opinie i w skrajnych przypadkach rezygnację z marki Emitenta. Temu jednak służyć będzie własne laboratorium aby produkt testowany był podwójnie.  
Zarówno kwestia danych osobowych, baz danych, czy jakości produktów, a także inne przypadki mogą generować nie tylko falę komentarzy o zdarzeniu, ale także wpływać na postrzeganie marki Emitenta. Jako produkt, do którego klienci muszą mieć pełne zaufanie, każdego działanie Emitent będzie rozpatrywać indywidualnie i dostosowywać kroki do najlepszego i najszybszego rozwiązania problemu. Emitent posiada także narzędzia monitorujące social media, aby w miarę możliwości natychmiast wypływać rozmowę o marce i wyłapywać te negatywne. 
Część surowców, maszyn czy komponentów Spółka sprowadzać będzie z zagranicy, płacić w obcej walucie w tym dolary i euro. Wahania kursu walut mogą wpływać na marżę i ceny produktów. Emitent będzie to ryzyko uwzględniał w swojej polityce cenowej, a docelowo sprzedając produkty międzynarodowo pozwoli budować zapasy walutowe planowane pod regulowanie zobowiązań.
Ogromną wartością spółki jest zgrany i doświadczony skład managerów. Utrata każdej z osób mogłaby powodować zachowania organizacyjne Spółki. Dlatego na dzień emisji każdy z managerów Spółki jest jej akcjonariuszem lub posiada umowę opcyjną na akcje po zrealizowaniu budżetu rocznego (2022).
Jednym z kluczowych czynników przyszłego sukcesu Emitenta ma być powtarzalna jakość oferowanych produktów. Spółka dostrzega ryzyko związane z zatorami w dostawach, czy zerwaniem dostaw z powodów niezależnych od dostawców. Co mogłoby się przełożyć na brak produktów lub pogorszenie ich jakości. Aby zachować jakość i powtarzalność aromatów i smaków swoich produktów Emitent korzysta ze sprawdzonych dostawców z całego świata. Aby zmniejszyć ryzyko zerwania łańcucha dostaw wszelkie receptury są własnością Emitenta, a także żaden z podwykonawców nie oferuję unikalnej czy niemożliwej do zastąpienia usługi, produktu czy półproduktu. 
Surowce i półprodukty, z których opracowywane są produkty Emitenta, sprowadzone są z zagranicy. Jeśli na rynku pojawiłby się całkowite lock-downy tak jak przy pierwszej fali pandemii wirusa COVID-19 istnieje ryzyko, że łańcuch dostaw zostałby przerwany. Emitent zauważa, że tego typu działań nie da się zaplanować i przewidzieć. Spółka podkreśla jednak, że każdy kolejny lock-down nie byłby już tak drastyczny jak ten pierwszy z marca 2020 r., a jedynie wiązał się on z tym, że większym niż zwykle wahaniom podlegały koszty logistyki.

Udostępnij emisję

Kontakt

Masz pytania? Napisz do Nas!